söndag 20 maj 2012

Sadelprovning!


Idag har jag och Therese provat hennes sadel på Ramon en Wintec Isabell Werth som låg jätte bra på honom :) Han har nog aldrig sett så harmonisk och fri ut i kroppen och stegen som han gjorde i den. Så frågan är om det blir en sådan :) Jag personligen gillar inte syntetsadlar direkt men denna var faktiskt över förväntan.

Jag har ju ett alternativ till och det är prestige silver star. Jag har inte ridit i den ännu men tänkte kolla om jag kunde testa den någon dag och skulle den kännas lika bra på honom så blir det ett svårt val.


Werth



Silverstar





2 kommentarer:

  1. Har haft ute en sadelprovare och varit i väg till en och båda sa att man skulle akta sig för sadlar som har bossor som inte är rundade. I och med han är över byggd bak, då trycker dom för mycket bak till. Men jag är ingen expert och rör han sig bra med en sådan så tycker man att den fungerar. Men man får nog hålla koll så han inte får ont i ryggen ! Den sadeln som låg perfekt på honom var en Amerigo Vega cc. Den låg perfekt ! Men tyvärr så är det ju så med bättre kvalitets sadlar att dom kostar därefter :-( Hoppas att du hittar en sadel som passar både dig och honom ! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jo jag gillar inte heller kilbossar, men eftersom den är luftstoppad så lägger den sig efter hästen på ett annat sätt än vad en ullstoppad gör med kilbossar, men silver staren är rundbossa på :) Får se vad det blir, ska kolla runt lite till.
    Okej då ska jag kolla lite mer noggrant på amerigo, den är ju gjord just för kort och överbyggda ryggar vet jag.

    Kramar

    SvaraRadera