måndag 9 juli 2012

Sadelprovning!


Har provat sadlar idag equipe och ordo :)
Ramon är lite svår för hans stora och rörliga bogblad så kan inte ha en sadel som är för mycket framskuren, så tyvärr blir utbudet inte lika brett. Det gick bra ändå hittade ändå 2 som låg bra :) Just det bästa med just equipe är att de har en ganska kort anläggningsyta, kort bom och bossorna bak kan man få förhöjd, och det är ju kanon på mina hästar och min rygg :) Blev väldigt förtjust i  equipe synergi hoppsadel, men eftersom det inte är så aktuellt just nu så får det bli ett senare projekt :) Det blev en dressyrsadel ordo equester venus, och den var så himla skön, kände mig inte alls instängd och den är super snygg! Fick inte alls ont i ryggen, vilket jag ofta får av dressyrsadlar, Ramon kändes helt fri i sina rörelser. Den kommer förmodligen redan på onsdag :) Wiiie!!! 
Min versailles provade vi med på båda hästarna bara för att se hur den låg, och de är inget som skadar någon av dem, men däremot kan den vara lite dum för min rygg, så blir nog att jag säljer den längre fram och då blir det nog en equipe :) Sen efter det ska jag lämna sadelträsket i många många år :D
Finns ju en hel uppsjö av sadlar men nu vet jag iaf vilka som passar han och equipen passar även Mimmi <3


Här är ordon, så snygg :O




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar